Interventie.

Het begint nu.

INTERVENTIE

Ja, we willen allemaal verandering, maar nee we willen niet veranderen: hoog tijd voor een interventie. In een comfort zone zitten en klagen is heerlijk, maar brengt niemand een stap verder. Stel niet langer uit, waarvan eigenlijk al wel bekend is dat het nodig is. Of het nu zakelijke of privé redenen betreft.

De koers uit het oog verloren, het spoor bijster zijn, vastlopen – uitdrukkingen die we allemaal kennen. Soms kennen we de oorzaak, soms moet deze zich nog uit kristalliseren. Een interventie is dan het figuurlijke zetje in de rug om aan de slag te gaan. Met uzelf, met uw team, met de situatie.

Maar wat wordt er nu exact met een interventie bedoeld? Het klinkt meteen zo serieus en eng… De definitie van een interventie is samen te vatten als een doelbewuste handeling om een bepaalde situatie te verbeteren. Toepasbaar in vele contexten – op de werkvloer, maar ook thuis.

Heel kort door de bocht, er is sprake van een situatie waar u niet blij van wordt – zakelijk of privé – u wilt ermee aan de slag, maar weet eenvoudigweg even niet hoe u de zaken moet aanpakken of waar te beginnen. Dan is het fijn om gebruik te maken van een interventie met een coach. Informatie, kennis en dingen weten: het is niet voldoende. Het gaat om het implementeren, transformeren en het toepassen. Alleen dan kan er sprake zijn van een transformatie.

Wij zijn neutraal, luisteren aandachtig en stellen u – en uw teams – gerichte vragen. De ene vraag zal eenvoudig te beantwoorden zijn, een andere vraag kunt u wellicht als confronterend ervaren, soms is dat echter nodig. Te allen tijde gaan wij met respect voor u als persoon en uw persoonlijke situatie om. Wij scheiden de zin van de onzin, spiegelen, creëren draagvlak en bieden handvaten om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken. Vaak weet u onbewust al veel dingen, maar zijn die nog niet concreet. Dankzij de interventie komt er structuur in uw gedachten en komt u tot heldere inzichten, die leiden tot een nieuwe zakelijke koers.

Heel belangrijk: u heeft altijd de regie in handen en bepaalt uw eigen richting!

Interventie | Forward Business Coaching
Interventie | Forward Business Coaching
Interventie | Forward Business Coaching
Interventie | Forward Business Coaching

IEDEREEN IS UNIEK.

Daarom is er ook geen standaard aanpak, wél een aanpak op maat. Wij werken met u en uw team aan de situatie en plakken hier dan liever ook geen standaardtijd op. U bent toch ook niet standaard? Onze ervaring leert dat er na een aantal consulten al veel meer duidelijkheid is en er sprake is van een kantelpunt in de organisatie. Daarna is het zaak om de verandering te borgen.

Het resultaat is voor ons het belangrijkste. Dat u en uw medewerkers met plezier én vertrouwen de toekomst in gaan en met succes de nieuwe – door u samen bepaalde koers – gaan varen en hier energie uithalen en uitstralen.

Uit het oog uit het hart? Daar is bij ons geen sprake van. Ook na de interventie houden we regelmatig contact met u om te horen hoe het met uw bedrijf gaat. Desgewenst plannen we nog een gesprek in om eventuele valkuilen samen door te nemen.

Interventie | Forward Business Coaching

Soms wordt een interventie geïnitieerd door een werkgever, of een dierbare, altijd met goede bedoelingen. Hoe er op een interventie wordt gereageerd is persoonlijk en speelt een zeer grote rol in wat je eruit haalt, of hoe je eruit komt. Persoon A zal het ervaren als kritiek, persoon B ziet het als een cadeau en langverwachte kans om met zichzelf aan de slag te gaan. Twee verschillende uitgangspunten, nietwaar? Voor ons is het essentieel dat de persoon in kwestie zelf open staat om met zijn of haar situatie én verandering aan de slag wil gaan. Alleen dán is er ruimte voor een succesvolle verandering.

CONCREET IN DE PRAKTIJK.

  • Terug naar de basis
    • Verhaal van de klant | Initiële normen en waarden | Insteek waarmee de organisatie ooit is opgestart
  • Wat is de situatie?
    • Zijn management en de medewerkers betrokken? Heerst er vertrouwen? Zijn er duidelijke bedrijfsdoelen, een missie en een visie? Zijn deze bij iedereen bekend enzovoorts
  • Bepalen van een nieuwe visie, missie en waarden
  • Creëren van toegevoegde waarde
    • voor iedere business activiteit | voor medewerkers, zodat zij voelen dat zij van toegevoegde waarde zijn
  • Voorbereiden van de organisatie op de toekomst
    • duidelijke regels en het bouwen van een eigen cultuur | trotse en betrouwbare teamleden | passende communicatie- en managementstijl
  • Creëren van noodzaak en wil om te veranderen
  • Bestaande processen analyseren en de waarde hiervan verhogen, bv bij een Sales-afdeling:
    • marktpotentieel beoordelen en indelen | bepalen van contactstrategie en gedeelde visie op KPI’s | doelstellingen, taken en verantwoordelijkheden bepalen | meten, beoordelen en (bij)sturen op resultaat | procesvernieuwing en advisering management

WAT ZEGGEN ANDEREN OVER FORWARD?