Boost your sales.

Let's go.

BOOST YOUR SALES

Het overkomt ons allemaal: tegenvallende resultaten, sales doelstellingen die niet behaald worden, een incentive die niet slaagt. Waar ligt het aan – maar belangrijker – wat kunnen we eraan doen? En dan het liefst zo snel mogelijk. Het Boost your sales traject van Forward BC helpt u hierbij.

Dankzij zijn jarenlange commerciële ervaring, weet Maurice Hoogendoorn als geen ander wat er nodig is om de verkoopdoelstellingen alsnog te behalen of een eindsprint in te zetten. Hij zet de organisatie en de teams op scherp en daarna is het focussen.

Een Boost your sales project duurt 30, 60 of 90 dagen. Vantevoren wordt met de Directie (en het Management) gericht gewerkt aan de inhoud en het doel – een grondige voorbereiding is cruciaal.

De ervaring leert dat er de eerste dagen – na kick-off – sprake is van een natuurlijke weerstand vanuit teams. Na een week wordt het beter, de eerste kleine successen kunnen (én moeten) gevierd worden. Er ontstaat een draagvlak, het team raakt in een flow en wordt met de dag meer gemotiveerd en gaat volledig voor het behalen van het target. Tot op heden met een slagingspercentage van 100%.

Vooraf wordt met de Directie (en het Management) gericht gewerkt aan de inhoud en het doel – een grondige voorbereiding is cruciaal.

Aan de hand van een specifieke methode én een agile systeem wordt er dagelijks aandacht en tijd besteed aan het evalueren van acties, gedrag en motivatie en aan het bijsturen van deze zaken. Dit gebeurt zowel op teambasis als op individuele basis.

We zijn in het begin van het traject fysiek aanwezig op locatie om de dag op te starten met het team. Naar verloop van het proces wordt dit een combinatie van fysiek aanwezig zijn en Skype- of telefoongesprekken.

Tot op heden zijn wij altijd geslaagd met onze Boost your sales projecten. Vandaar dat we het wel aandurven om een ‘100% resultaat garantie‘ af te geven.

IN DE PRAKTIJK

Uitgangspunt is dat de sales activiteiten teruglopen, misschien is er ook wel sprake van verloop van medewerkers. Naast het behalen van de KPI’s, moet er eveneens gewerkt worden aan houding en gedrag van de medewerkers.

Wij zullen beginnen met een duidelijke analyse van de resultaten van de individuele direct sales medewerkers en de direct sales support medewerkers over de afgelopen 6 maanden. Aan de hand van de hernieuwde doelstellingen worden individuele targets opgesteld. De resultaten worden iedere twee weken gemeten en indien nodig wordt er bijgestuurd en/of extra gecoacht. Naast dat er gewerkt wordt aan de KPI’s, wordt er ruim aandacht besteed aan cruciale randvoorwaarden: training en werkplezier.

Lees hiernaast de ervaringsverhalen van Sharp Electronics Benelux en e-Village. Zij hebben zelf ondervonden wat campagne begeleiding heeft betekend voor de commerciële uitdagingen binnen hun bedrijf en welke resultaten behaald zijn.

logo_sharp_200sq
evillage vierkant

Snel aan de slag met sales?

Neem dan nu contact met ons op voor het plannen van een (bel)afspraak. Wij zijn te bereiken via: 06-55.15.06.22